Veelgestelde vragen

Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden, aarzel dan niet om ons te bellen op 088-112 05 60 of ons te e-mailen via klantenservice@ombits.nl.

Product vragen

Welke maat zonnebril heb ik nodig?

Bij iedere zonnebril staat de maat vermeld. De maat is vaak per model verschillend. Daarnaast zijn sommige modellen in verschillende maten verkrijgbaar. Wanneer u twijfelt over de maat kunt u dit opmeten. De maat die vermeld staat is de afmetingen van één glas horizontaal gemeten. Wanneer de maat 55 is, is het glas 55 mm breed. De bril is dan ongeveer 11 cm breed. Daarnaast moet u ook nog rekening houden met de lengte van de pootjes. Dit staat tevens bij iedere zonnebril vermeld.

Wat is het verschil tussen standaard en gepolariseerd glas

DeZonnebril.nl biedt Ray-Ban zonnebrillen aan met standaard glas en gepolariseerd glas. Het verschil tussen de twee verschillende soorten glas is een coating. Gepolariseerd glas beschikt over een speciale coating die schittering wegneemt. Dit is ideaal voor op het water, tijdens het autorijden of skiën. Bij iedere Ray-Ban zonnebril staat vermeld wat voor glas de bril heeft.

Zijn de Junior modellen ook geschikt voor volwassenen?

Nee, de Ray-Ban Junior zonnebrillen zijn uitsluitend geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar tot 8 jaar.

Zijn de aangeboden Ray-Ban zonnebrillen origineel?

Ja, DeZonnebril.nl is Authorized Ray-Ban dealer. Dit betekent dat wij alleen 100% originele Ray-Ban zonnebrillen aanbieden. Daarnaast bestellen wij de zonnebrillen direct bij Ray-Ban Italië

Mijn Ray-Ban is kapot, zijn er ook onderdelen verkrijgbaar?

In de meeste gevallen wel. Wij leveren originele Ray-Ban onderdelen. Wanneer u op zoek bent naar een onderdeel kunt u het beste een e-mail sturen naar klantenservice@ombits.nl. Wij kunnen voor u kijken of het desbetreffende onderdeel nog verkrijgbaar is.

Algemene vragen

Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij DeZonnebril.nl?

Ja. De door jou gecommuniceerde gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de afhandeling en verzending van je order. Wij gebruiken deze niet voor een solvabiliteitscheck of marketingdoeleinden en wij delen deze nooit met derden.

Hanteert DeZonnebril.nl een minimumbestelbedrag?

Nee, wij hanteren geen minimumbestelbedrag.

Is een artikel gereserveerd wanneer ik deze in mijn winkelwagen plaats?

Nee, artikelen kunnen niet gereserveerd worden. De kans bestaat dat wanneer je jouw bestelling hebt afgerond het artikel is uitverkocht. De voorraad wordt eens per dag op onze website aangepast.

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt in de webshop van DeZonnebril.nl een keuze maken uit de artikelen in het assortiment. Wanneer je de gewenste artikelen hebt gevonden kun je deze artikelen aanklikken en elk artikel middels de ‘+ winkelwagen’ in je elektronische winkelwagen plaatsen. Wanneer je alle artikelen middels deze wijze in je winkelwagen hebt geplaatst, kun je rechts bovenin de website op het winkelwagenicoon klikken en daar de verdere stappen van het bestelproces doorlopen.

Je kunt in de online shop van DeZonnebril.nl afzonderlijke producten uit het aanbod uitkiezen en door aanklikken van de button "+ winkelwagen" in een elektronische winkelwagen plaatsen. Een voor jou bindende bestelling komt pas tot stand wanneer je alle voor de verwezenlijking van de overeenkomst noodzakelijke gegevens hebt ingevoerd, hebt bevestigd dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en de button “Koop nu” hebt aangeklikt. Hiermee sluit je de koopovereenkomst met DeZonnebril.nl. Totdat je deze button hebt aangeklikt, kun je de bestelling en de gegevens bij je bestelling te allen tijde wijzigen. Wij aanvaarden geen bestellingen van minderjarigen onder 18 jaar. Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een automatisch aangemaakte ontvangstbevestiging van je bestelling. In deze ontvangstbevestiging zijn de gegevens van jouw bestelling vermeld.

Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst ontvang je een automatisch gegenereerde e-mail met daarin een ontvangstbevestiging van je bestelling en hiermee kun je nogmaals je gegevens controleren.

Wat is de levertijd van een artikel?

Onze producten zijn uit voorraad leverbaar. Wanneer je op werkdagen een bestelling plaatst voor 17:00 uur, wordt deze nog dezelfde dag verzonden. Je hebt je bestelling dan binnen 1 of 2 werkdagen in huis. Wij zijn voor de levering van onze pakketten afhankelijk van de koeriersdienst en om die reden kan het een enkele keer voorkomen dat een levering niet binnen één werkdag geleverd wordt door onvoorziene omstandigheden.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

De verzendkosten voor Nederland en België kun je vinden op de pagina verzending & levertijd.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt tijdens het bestellen kiezen voor één van de volgende betaalmogelijkheden:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Afterpay
  • Bancontact/Mr Cash
  • Bankoverschrijving

Kies voor de betaalmogelijkheid die voor jou het makkelijkst is! Meer informatie over de verschillende betaalmogelijkheden vind je op de pagina betaalmogelijkheden.

Zijn er nog bijkomende kosten? Wat zijn de BTW kosten?

Er zijn geen bijkomende kosten, alle getoonde prijzen op DeZonnebril.nl zijn inclusief 21% BTW.

Is het mogelijk om mijn bestelling te volgen?

Wanneer je bestelling middels brievenbuszending wordt verstuurd, ontvang je geen track en trace code, je ontvangt van ons wel een mail op het moment dat wij je bestelling versturen.

Wanneer je bestelling middels pakketzending verstuurd wordt, ontvang je van de koeriersdienst een sms/mail waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Dit is veelal op de dag van levering zelf.

Word ik op de hoogte gehouden van het verdere verloop van mijn bestelling?

Ja, wij vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van de status van jouw bestelling. Direct na het plaatsen van je bestelling ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail met daarin ook je factuur, zodat je deze kunt bewaren of uitprinten voor je administratie. Je krijgt van ons bericht wanneer wij je order verzonden hebben en je krijgt een mail/sms van de koeriersdienst met een tijdsindicatie voor levering.

Is het mogelijk om mijn bestelling bij jullie af te halen?

In de meeste gevallen is het mogelijk om bij ons op locatie je bestelling af te halen. Wij vragen je dan echter wel van tevoren contact met ons op te nemen, zodat wij dit kunnen controleren. Wanneer je vervolgens online een bestelling plaatst, kun je bij het veld ‘opmerkingen’ aangeven dat je het product op wenst te halen.

Mijn bestelde product is kapot. Wat nu?

Heb je een product besteld bij DeZonnebril.nl en is deze defect of werkt deze niet naar behoren? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen je hier verder mee helpen.

Mijn product bevat sporen van gebruik, kan deze nog retour?

Wanneer je een product retour stuurt, dient deze compleet te zijn en alle geleverde toebehoren dienen dus aanwezig te zijn. Je mag een product testen, maar dit mag in zoverre je dit in een fysieke winkel ook zou kunnen. Het product en de verpakking dienen –indien redelijkerwijs mogelijk- in originele (nieuw)staat te zijn. Een gebruikt product is niet meer als nieuw en kan dus niet meer (als nieuw) verkocht worden. Wij kunnen hiervoor een vergoeding in rekening brengen, door niet je volledige aankoopbedrag te restitueren. Het percentage dat wij inhouden dient echter altijd evenredig te zijn aan de geconstateerde schade en dit dient altijd goed onderbouwd te zijn. In het ergste geval is het mogelijk dat een artikel onverkoopbaar wordt verklaard en wij om die reden een vergoeding inhouden ter hoogte van het volledige aankoopbedrag.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer een artikel niet geheel naar wens is kun je deze uiteraard, binnen 14 dagen na ontvangst, weer aan ons retourneren. Je hoeft hierbij geen reden op te geven, maar wij vragen je wel melding bij ons te doen van de retour. Kijk op de pagina ruilen & retourneren voor onze retourvoorwaarden en –procedure.

Ik heb één of meerdere artikelen niet ontvangen of een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Oei... dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig komt het zelden voor, maar wanneer het toch is voorgekomen, kun je contact met ons opnemen (088-112 05 60 of klantenservice@ombits.nl). Wij lossen het dan zo spoedig mogelijk voor je op.