Ruilen & retourneren

Informatie m.b.t. het retourbeleid van DeZonnebril.nl

Wanneer je een bestelling plaatst bij DeZonnebril.nl heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen heb je de mogelijkheid om je aankoop retour te sturen, zonder verplichte opgaaf van reden. De hiervoor genoemde bedenktijd gaat in op het moment dat je, of een door jou aangewezen derde, de bestelling in ontvangst hebt/heeft genomen. Tijdens de bedenktijd dien je de bestelling te controleren op volledigheid en eventuele gebreken. Uiteraard dien je tijdens de bedenktijd zorgvuldig met de artikelen en de verpakking om te gaan. Je mag het artikel uitpakken wanneer dit nodig is voor de beoordeling van de kenmerken en de werking van het artikel. Het ‘testen’ van een artikel mag gebeuren, zoals mogelijk is in een fysieke winkel. Het artikel dient dus te allen tijde vrij te blijven van blijvende aanpassingen en beschadigingen.

Hoe kunnen artikelen worden geretourneerd?

  • Het retour melden van je bestelling dien je binnen de genoemde bedenktijd van 14 dagen per mail (klantenservice@ombits.nl) te melden bij DeZonnebril.nl door middel van het ingevulde retourformulier.
  • Na het aanmelden van je retour ontvang je van DeZonnebril.nl een ontvangstbevestiging en alle informatie benodigd voor het correct terugsturen van je artikelen.
  • Het is niet mogelijk om een retour aan te melden na het verstrijken van de bedenktijd.
  • Je dient het artikel zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 14 dagen na melding van uw retour, terug te sturen.
  • De artikelen dienen terug gestuurd te worden met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Houd er rekening mee dat het terugsturen van artikelen op eigen risico is. Wij raden je om die reden altijd aan de artikelen goed te verpakken alvorens deze te verzenden, dit om eventuele transportschade te voorkomen.
  • Het retourformulier dient altijd tezamen met (een kopie van) de factuur worden bijgevoegd, om een spoedige afhandeling van de retour zending te kunnen waardborgen. (klik hier voor het retourformulier)
  • Om Hygiëne en gezondheidsredenen kunnen cosmetische artikelen enkel worden geretourneerd wanneer de originele verpakking ongeopend is. Het is bij deze artikelen dan ook erg belangrijk, alvorens je de verpakking opent, te controleren of je het juiste artikel hebt besteld. Voorbeelden van deze artikelen zijn: scheerkoppen en tandenborstels.

Kosten voor retour zendingen

  • De kosten voor het retour zenden van je bestelling zijn voor eigen rekening. Je kunt dan ook zelf bepalen van welke koeriersdienst je gebruik wenst te maken voor uw retourzending.
  • Wanneer je een onjuist artikel hebt ontvangen, zijn de retourkosten uiteraard voor rekening van DeZonnebril.nl

Afhandeling van de retour na ontvangst

  • Na ontvangst van je retourzending neemt onze retourafdeling deze binnen vijf werkdagen in behandeling.
  • Na de verwerking van uw retourzending brengen wij je z.s.m. per mail op de hoogte van de status en de verdere gang van zaken omtrent uw retour.
  • Wanneer de door jou geretourneerde artikelen in goede orde binnen zijn gekomen en voldoen aan de gestelde retourvoorwaarden, stort DeZonnebril.nl het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de retourmelding terug. Wij behouden ons echter het recht voor te wachten tot het artikel binnen is of aan jou middels een verzendbewijs kunt aantonen dat het artikel onderweg is, afhankelijk van welke situatie zich eerder voordoet.
  • Wanneer je jouw volledige bestelling retour zendt, vergoeden wij ook de originele verzendkosten. Wanneer er door jou gekozen is voor een andere verzendmethode dan de standaardlevering, bijvoorbeeld verzekerd verzenden, vergoeden wij enkel de originele verzendkosten tot een maximum van de standaard verzendkosten.
  • De terugbetaling geschiedt middels dezelfde betaalwijze als door jou gebruikt is voor de originele betaling van de order, tenzij je hebt ingestemd met een andere betaalwijze. De terugbetaling is kosteloos.

Ruilen

Het is niet mogelijk om artikelen te ruilen bij DeZonnebril.nl. Wanneer je een ander artikel wenst te ontvangen, kun je jouw bestelling retour melden en verzenden volgens de hiervoor omschreven procedure voor retourneren. Je kunt vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop voor het artikel dat je wenst te ontvangen.

Garantie

Wanneer je een defect constateert aan een artikel welke je besteld hebt bij DeZonnebril.nl en je vermoedt dat dit defect valt onder de voorwaarden van garantie, kun je dit bij ons melden via de mail (klantenservice@ombits.nl) of telefonisch via 088-112 05 60. Wanneer er geconstateerd is dat de melding gedaan is op basis van gegronde redenen, zijn de kosten voor oplossen van het defect voor rekening van DeZonnebril.nl. De melding dient dan wel te zijn gedaan binnen de garantieperiode.

Wanneer je melding doet van een defect buiten de garantieperiode of de melding voldoet niet aan de voorwaarden voor garantie, zijn de kosten voor eigen rekening.

Uitgesloten van Garantie zijn alle schades veroorzaakt door:

  • Opzet of nalatigheid
  • Onoordeelkundig gebruik
  • Nalatig onderhoud
  • Gebruikelijke slijtage
  • Het niet of niet correct volgen van de informatie gegeven door bijgevoegde handleidingen

Facturen

Adresgegevens wijzigen voor een zakelijke factuur is na het plaatsen van de bestelling helaas niet meer mogelijk. Zakelijke klanten ontvangen per e-mail een factuur van de geplaatste bestelling en deze factuur is tevens opvraagbaar via de klantenservice van DeZonnebril.nl.

Mail: klantenservice@ombits.nl
Telefoon: 088-112 05 60

Downloads

Hier kun je ons retourformulier downloaden en ook het overzicht van de wettelijke bepalingen m.b.t. retourneren n.a.v. een aankoop op afstand, onze Algemene Voorwaarden.